środa, 13 stycznia 2016

Brukselka pieczona z batatami



Chyba już Wam wspominałam jaką zmorą była dla mnie przez całe życie brukselka ;-) Niezjadliwa, nieznośna, na ogół rozgotowana na szkolnych stołówkach. Już sam zapach doprowadzał mnie do szału...aż wreszcie nadszedł dzień, który to wszystko odmienił :-) Pisałam już o tym w poprzednim poście z brukselką w roli głównej. Cały sekret w tym, że brukselkę trzeba piec...i wtedy jest pyyyszna ! Oczywiście potrzebne jej dobre towarzystwo ziół, oliwy, czosnku i kilku innych ważnych składników ale oto jest  i ona- we własnej osobie    : aromatyczna, wyrazista i ciekawa. Mówi się, że do jej smaku trzeba dorosnąć i chyba coś w tym jest ;-) Ja ostatnio bardzo dorosłam w takim razie (żeby nie powiedzieć, że się zestarzałam:-) i dziś odkrywam przed Wami kolejny sposób na te cudne zielone kapustki :-) Dzisiaj proponuję Wam zestaw brukselka i bataty. To takie zgrabne połączenie wyrazistej i lekko gorzkawej brukselki ze słodkim ziemniakiem. Spróbujcie !

Ale zanim przepis to zobaczcie jaka urocza z niej modelka. Już miałam wyrzucić obierki, gdy zdawały się aż krzyczeć do mnie : sfotografuj nas ;-) Ta zieleń jakoś mnie myślami zbliża już do wiosny.





Co i jak ?

Składniki :

* brukselka
* oliwa
* bataty
* tymianek - może być suszony
* rozmaryn - może być suszony
* sól
* czosnek
* ocet balsamiczny

Przygotowanie :

Brukselkę płuczemy i obieramy ze zbędnych listków i część przekrajamy na połówki, po czym wrzucamy do  miski.
Obieramy batata lub dwa ;-) Bataty kroimy w sporą kostkę i wrzucamy do brukselek. Obficie solimy warzywa i wrzucamy do nich zioła. Ziół dajemy sporo żeby było je czuć po upieczeniu.

Obieramy kilka ząbków czosnku, w zależności od tego jak bardzo go lubicie. Ja na całą blaszkę warzyw dałam około 4 ząbki czosnku. Przeciskamy go przez praskę i wrzucamy do kubka.

Do kubka z czosnkiem dodajemy oliwę, ocet balsamiczny i mieszamy wszystko robiąc zalewę do naszych warzyw. Zalewy musi Wam wyjść tyle, by swobodnie dotarła do wszystkich warzyw.

Wlewamy zalewę do warzyw w misce i mieszamy dokładnie. Następnie warzywa wykładamy na blaszkę pokrytą folią aluminiową.

Piekarnik nagrzewamy do 180 C i pieczemy przez około 30 minut.

Smacznego !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz