poniedziałek, 16 listopada 2015

Kruche ciasteczka "shortbread" z żurawiną



Wielkimi krokami zbliża się Grudzień :-) Uwielbiam ten zimowy miesiąc, gdzie głowę zaprzątają przygotowania do Świąt. Dla mnie to czas bardzo magiczny i pełen działania...ależ też pełen kulinarnych przyjemności. Ach...ten zapach świątecznych ciasteczek w piekarniku...grzanego wina w garnku...wprost uwieeelbiam ten czas, choć często mam tak dużo roboty, że podpieram się niemalże nosem a mój kręgosłup błaga o litość ;-) Rozmarzyłam się...noc mnie zastanie za chwilę a przepis sam się nie napisze ;-) Piszę więc co następuje o tych uroczych, kruchutkich ciasteczkach z żurawiną :


Składniki :

* 200 g masła w temperaturze pokojowej
* 1 szklanka i 4 łyżki cukru pudru
* 3 łyżeczki olejku waniliowego
* 2 łyżki skórki otartej z pomarańczy
* 1/2 szklanki świeżej lub suszonej żurawiny, drobno pokrojonej
* 2 szklanki mąki
* 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
* 2 szczypty soli


Przygotowanie :

1. W mikserze ucieramy masło na gładką masę, po czym powoli, po trochu, dodajemy cukier puder aż się dobrze połączy z masłem.
2. Dodajemy olejek waniliowy, skórkę pomarańczową oraz sól i dobrze mieszamy.
3. Na koniec dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Mieszamy do uzyskania gładkiej masy.
4. Do masy wrzucamy żurawinę i szybko mieszamy.
5. Ciasto formujemy w dwa wałki, które zawijamy w papier do pieczenia albo folię spożywczą i wkładamy do lodówki na co najmniej 1 godzinę.

6. Piekarnik nagrzewamy do 180 C.
7. Wyjmujemy nasze ciasto z lodówki, odwijamy z papieru i kroimy w dość grube plastry.
8. Plastry układamy na blaszce z papierem do pieczenia w odległości około 2cm od siebie, jeśli nie chcecie by złączyły Wam się podczas pieczenia.
9. Pieczemy przez około 12 minut, aż się lekko zarumienią.

Smacznego !







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz