wtorek, 20 września 2016

Chrupiące chipsy z ciecierzycy





Każdy z nas ma swoje chwile kulinarnych słabości...swoje jedzeniowe grzeszki. Okres letni obfituje co prawda w zdrowe,świeże warzywa i owoce, jednak pełen jest również imprez...a te obfitują często w niezdrowe przekąski, które doskonale komponują się z lampką wina ;-) Ja często lubię coś chrupać, szczególnie jak mam jakieś pyszne wino w kieliszku. Sięgam wtedy często po orzechy, ale i chipsy zdarza mi się zjeść. No niestety...nie jestem święta ;-)

Doskonałym rozwiązaniem na takie chwile słabości są chipsy z ciecierzycy. Zdrowe i pyszne. I od razu jakoś tak lżej na sumieniu przy takim chrupaniu ;-) I co ważne - śmiało może być konkurencją dla chipsów wśród dzieciaków ! Sprawdziłam na moim Filipie i jego znajomych :-) Polecam Wam więc gorąco !

Składniki :

- ciecierzyca z puszki lub ugotowana
- oliwa z oliwek
- przyprawy np. papryka słodka, ostra, czosnek w proszku, zioła prowansalskie, sól pieprz


Przygotowanie :
  1. Ciecierzycę odcedzamy i płuczemy dokładnie w zimnej wodzie.
  2. Wykładamy ją na blat wyłożony ręcznikami papierowymi i osuszamy, obierając z luźno odchodzących łusek ( jak je zostawicie to nic się nie stanie :-) Jak macie czas to zostawcie ciecierzycę by trochę sama podeschła.
  3. Suchą ciecierzycę układamy na płasko na dużej blaszce, na papierze do pieczenia albo folii aluminiowej i spryskujemy odrobiną oliwy z oliwek. Uważajcie by nie dać za dużo oliwy - gdy będzie jej za dużo to chipsy nie upieką się na chrupiąco.
  4. Wkładamy blaszkę do piekarnika, ustawiamy temperaturę na 220 C i pieczemy przez 40 minut, przewracając ciecierzycę co jakiś czas by równomiernie się piekła.
  5. Następnie wyjmujemy ciecierzycę z piekarnika, obsypujemy ją ulubionymi przyprawami, mieszamy i pieczemy w przyprawach jeszcze przez 10 minut.
  6. Podawać możemy je ciepłe (są pyyyszne) albo zostawić w ciepłym piekarniku do ostudzenia.
Ja użyłam ostatnio do sowich chipsów czosnku w proszku, papryki słodkiej i ostrej oraz sporo soli. Wy możecie wybrać inne przyprawy, kombinujcie śmiało ! Można je przygotować nawet w wersji na słodko z cukrem i cynamonem ;-)

Smacznego !
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz