wtorek, 28 marca 2017

Chia pudding kokosowo-bananowy




 



Za oknami już wiosennie, powoli zaczyna się zielenić świat i budzić do życia...uwielbiam ten okres. Jest moim zdaniem najpiękniejszy ze wszystkich w ciągu roku. Przybywa nam energii po jesiennej i zimowej nostalgii, nabieramy ochoty na nowe...nowe początki, nowe smaki, nowe emocje i nowe doświadczenia.
Ja w tym roku wyjątkowo ogarnięta byłam jesiennym spokojem i spadkiem energii...jak nigdy dotąd czułam potrzebę wyciszenia, poczytania książki i przemysleń...stąd moja rzadsza obecność w sieci...Nie wiem czy do czegoś zaprowadzą mnie owe przemyślenia, ale wiem, że były mi bardzo potrzebne. 
Wraz z kolejnymi promieniami słońca i kolejnymi pączkami budzących się po zimie roślin w ogrodzie budzę się i Ja... z nową energią i chęcią do działania. Powoli znowu zaczyna mi się chcieć eksperymentować w kuchni i pichcić wieczorami (zaraz po tym jak resztkami sił ogarnę ogródek ;-).

Dzisiaj tak na szybko przypominam Wam o genialnym puddingu z nasion chia. Tym razem w trochę innej odsłonie, ale jak zawsze genialny na śniadanie, deser czy słodką przekąskę.

Dogadzajmy sobie na wiosnę...wprowadźmy świeżość i energię do naszych jadłospisów. Zachęcam !


Składniki :

  • 1 puszka mleka kokosowego
  • 2 łyżki syropu klonowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli
  • 4 łyżki nasion chia
  • 2 dojrzałe banany
  • 3/4 łyżeczki cynamonu
  • płatki lub wiórki  kokosowe 

Przygotowanie :

  1. Zmiksujcie lub dobrze wymieszajcie ze sobą mleko kokosowe, ekstrakt waniliowy, sól, syrop klonowy i cynamon.
  2. Przełóżcie wymieszane z dodatkami mleko do miski i wmieszajcie dokładnie nasiona chia, po czym odstawcie do lodówki na conajmniej 3 godziny.
  3. Po wyjęciu z lodówki zamieszajcie i dodajcie jednego rozgniecionego banana i ponownie zamieszajcie.
  4. Podawajcie posypując po wierzchu plasterkami banana i płatkami kokosa.

Smacznego i wszystkiego wiosennego !











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz