poniedziałek, 30 maja 2016

Rzodkiewkowe love - rzodkiewki pieczone z ziołami








Wiosenne nowalijki to ogromna przyjemność dla każdego wielbiciela warzyw. Jak tylko w ogrodzie pojawiają się moje własne to aż żal je zjeść, bo tak cieszą tym, że po prostu są ;-)

W zeszłym roku z moich kolorowych rzodkiewek robiłam bukiety w prezencie dla bliskich,w tym roku postanowiłam poświęcić im więcej uwagi i pokombinować z przepisami na te chrupiące pyszności.

I tak pewnego dnia postanowiłam je upiec, bo gdzieś kiedyś czytałam, że pieczone mają swoją rzeszę wielbicieli. I wiecie co...wyszły bardzo ciekawie i myślę, że są fajną odmianą i świetnie sprawdzą się jako towarzysze jakiegoś dania głównego. Wypróbujcie i podzielcie się ze mną Waszą opinią ! 





Co potrzebujemy ?

  • pęczek rzodkiewek - przekrojone na połówki lub ćwiartki
  • rozmaryn świeży
  • czosnek - przeciśnięty przez praskę
  • ostra papryka
  • sól
  • pieprz
  • oliwa z oliwek

Przygotowanie :

  • Umyte rzodkiewki przekrajamy na połówki lub ćwiartki i wrzucamy do miseczki.
  • Wrzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek, rozmaryn, trochę ostrej papryki, sól, pieprz i polewamy wszystko oliwą z oliwek. 
  • Mieszamy wszystko ze sobą i wykładamy na blaszkę.
  • Pieczemy w 200 C przez około 20-30 minut.

Smacznego !









1 komentarz: