środa, 1 czerwca 2016

Pesto z liści rzodkiewki z miętą


pesto





Kocham swój ogród latem. Kocham go z wielu powodów, jednak chyba najbardziej kocham go za warzywa. Każdego dnia, gdy dane jest mi boso stąpać po rosie o poranku by zajrzeć na moje grządki odczuwam ogromnie szczerą radość. Cudownie jest patrzeć jak rośliny budzą się do życia i przyglądać się jak niemalże z dnia na dzień z nasion wyrastają zdrowe, świeże, pyszne...moje ! To takie uczucia znane zapewne wszystkim ogrodnikom :-) I później ta wspaniała świadomość, że wiem co jem i do daję mojemu dziecku...bezcenna ! Szczerze Wam powiem, że nie bardzo rozumiem ludzi, którzy mają ogrody i nie mają w nim żadnych ziół ani warzyw...przecież tak niewiele potrzeba by mieć swoje i jeść swoje. Rozumiem, że warzywniki bywają mało estetyczne w pięknych ogrodach. I ponieważ sama jestem estetką, moje warzywniki są niemalże ozdobą ogrodu. Są podwyższone i zrobione z podkładów kolejowych. Takie warzywniki absolutnie nie szpecą ogrodu, są bardzo wygodne i ładne. Szczerze polecam je każdemu :-)

W tym roku wszystko wyjątkowo pięknie rośnie tej wiosny, bo jest gorąco ale jednocześnie burzowo. Rośliny są cudnie nasycone wodą i słońcem.
W zeszłym roku wysiałam dużo rzodkiewki w różnych gatunkach. Oczywiście wysiałam ją zbyt gęsto i w pewnym momencie musiałam powyrywać część sadzonek by dać szansę wzrostu innym. Aż mnie serce bolało, że tyle się zmarnuje...

A w tym roku dla odmiany aż żałuję, że nie wysiałam więcej rzodkiewki ;-)
W tym roku w pełni wykorzystuję liście tych wyrwanych rzodkiewek - do jedzenia na surowo, na kanapkę, do sałatki ale przede wszystkim do pesto !

Pesto z liści rzodkiewki jest pyszne, łagodne i jest miłą odmianą dla tradycyjnego pesto z bazylii. Spróbujcie koniecznie !

Składniki pesto z liści rzodkiewki : 
  • liście rzodkiewki
  • czosnek - przeciśnięty przez praskę
  • sólo, pieprz
  • oliwa z oliwek
  • prażony słonecznik
  • odrobina soku z cytryny
  • mięta - opcjonalnie

Ja swoje pesto zrobiłam z miętą by nadać mu charakteru przy łagodnym smaku liści rzodkiewki, ale wy możecie równie dobrze zrobić je bez mięty a dodać na przykład rukolę do zaostrzenia smaku.

Smacznego !












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz