poniedziałek, 10 listopada 2014

Sól morska z rozmarynem





Lubicie zioła w kuchni ? Jakich używacie najczęściej ? 
Ja osobiście bardzo lubię zioła, choć nie wszystkie. Uważam, że potrafią bardzo wzbogacić smak wielu potraw. Najbardziej uwielbiam zioła świeże, prosto z ogródka czy też doniczki kupionej w sklepie. Jednak nie zawsze świeże są pod ręką a zimą niestety nie znajdziemy już aromatycznych gałązek w ogrodzie. Ja mam sposób na to, by mój ukochany rozmaryn mieć zawsze pod ręką. 
Ponieważ całe lato mój rozmaryn rozrasta się w ogrodzie w piękne krzaczki, na jesieni mam całkiem pokaźne ilości tego aromatycznego zioła. I gdy już nadciągają mrozy, zrywam cały rozmaryn i częściowo mrożę i suszę a częściowo wykorzystuję do przygotowania soli rozmarynowej.
To już moja mała tradycja :-) Taka sól to dla mnie doskonały upominek dla bliskich. Co roku po przygotowaniu soli rytualnie rozsypuję ją w ozdobne słoiczki, którymi potem obdarowuję najbliższych. 

Jest doskonała zarówno do wszelkich potraw mięsnych, jak i rybnych. Świetnie wzbogaci także smak dobrej oliwy podanej z pieczywem czy włoskimi paluszkami grissini.

Jak przygotować taką sól ?
Wystarczy kupić gruboziarnistą sól morską i świeży rozmaryn.
Rozmaryn obieramy - usuwając gałązki i pozostawiając igiełki. Wrzucamy go do miksera by go rozdrobnić. Następnie go wyjmujemy i odkładamy na bok. 
Do miksera wrzucamy sól bo ją rozdrobnić. Na koniec wsypujemy do niej wcześniej rozdrobniony rozmaryn i mieszamy. Potem wystarczy tylko przesypać naszą sól do słoiczków lub szczelnych puszek. 

Powodzenia !




 


1 komentarz: