czwartek, 15 października 2015

Chilli con carne





Jesiennej porze sprzyjają treściwe posiłki :-) I takie właśnie jest Chilli con carne. Doskonałe o każdej porze roku ale szczególnie doceniane w chłodne dni. 
Ja - jako istota mało mięsna pewnie nigdy sama nie zabrałabym się za tą potrawę, gdyby nie to, że kilka już wiosen temu zostałam takim boskim Chilli poczęstowana przez moją przyjaciółkę Anię. Ach jakie to było pyszne ! I przygotowane na mięsie z indyka, ku mej uciesze, a nie na wieprzowinie. Stosować można oczywiście obydwa rodzaje mięsa, jednak indyk jest o wiele zdrowszy. Zaraziła mnie Aneczka tą potrawą na tyle, że na straganie w Maroku specjalnie wyszukiwałam aromatycznego kminu rzymskiego, bez którego  ta potrawa nie byłaby sobą. Potrawa ta, zwana często zupą (choć na zupę moim zdaniem za gęsta) doskonale nadaje się do przechowywania w słoikach, jeśli przygotujecie większą porcję. U nas zawsze znika w każdej ilości więc nie ma co przechowywać ;-)

Dzielę się więc z Wami przepisem na to pyszne Chilli con carne - oczywiście za zgodą autorki ;-)

Składniki :(dla 6-7 osób)

*  500-700 g mielonego chudego mięsa (ja wybrałam indyka)
1 łyżka oliwy z oliwek
* 4 duże cebule, pokrojone w półplastry - super pasuje czerwona cebula
* 1 mieszanka warzywna mrożona
* 4 ząbki czosnku, drobno posiekane
   liść laurowy, ziele angielskie
* 1 łyżeczka przyprawy chilli 
* 2-4 łyżeczki przyprawy kmin rzymski (kumin) w proszku - według smaku
* 1 łyżeczka suszonego oregano
* przecier pomidorowy -3-4 łyżki
* 2 puszki pokrojonych pomidorów bez skórek 
* 1 kostka bulionu wołowego 
* 2 duże  papryki, bez gniazd nasiennych, pokrojone w kostkę ( mogą być kolorowe)
* 1-2 puszki czerwonej fasoli
* 1 puszka kukurydzy
* 1 paczka chipsów Nachos - niekoniecznie ale warto !

opcjonalnie : śmietana 12% do przybrania, tarty ser


Przygotowanie :

1. Cebulkę podsmażamy na oliwie. 
2. Mięsko możecie ale nie musicie podsmażyć - można wrzucić od razu do garnka.
3. Do dużego garnka wrzucamy wszystkie produkty, (poza fasolą i kukurydzą !!!) razem z podsmażoną wcześniej cebulą i zalewamy wodą - ilość wody według uznania w zależności od tego, jak płynną chcecie mieć potrawę. Zawsze tej wody można dolać później, jak uznacie, że jest za gęste.
4. Gotujemy tak długo aż zmięknie mięsko i papryka. Doprawiamy po swojemu. Dosłownie na 8 minut przed finałem dodajemy fasolę i kukurydzę!
5. Na talerzach doprawiamy śmietaną 12 i posypujemy serkiem  tarkowanym.
6. Na sam koniec posypujemy chipsami Nachos.

Smacznego !!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz