sobota, 30 stycznia 2016

Kapusta pieczona w plastrach




Czy zdarzyło Wam się gotować rosół lub przygotowywać jakieś inne danie i nie wykorzystać całej kapusty ? Bo mnie ostatnio tak...i to nie jednokrotnie. I to właśnie ten kolejny raz, gdy w lodówce została osamotniona kapusta a mnie brakowało na nią pomysłu postanowiłam ją upiec. I wyszła doskonale :-) Tak upieczona kapusta jest doskonałym dodatkiem do obiadu ale również sama może stanowić warzywne danie, szczególnie dla fanów kapuścianych diet. Jej wykonanie jest banalnie proste i nie wymaga wiele naszej uwagi, bo wszystko dzieje się samo w piekarniku ;-)

Kapustę musicie pokroić w plastry i poukładać na blasze. Następnie polewamy ją oliwą z oliwek - nie żałując oliwy ! Ja polewałam jeszcze trochę w trakcie pieczenia. 
Nasze plastry przyprawiamy według uznania - ja przyprawiłam ją solą, słodką i ostrą papryką, czarnym pieprzem i tymiankiem suszonym i świeżym. Wyszło pysznie :-)

Pamiętajcie, że kapusta nie należy do lekko strawnych warzyw, więc nie można jej zjeść zbyt dużo ;-)

Pieczcie ją w 180°C przez około 30 minut w zależności od piekarnika. Zaglądajcie w między czasie czy nie warto jeszcze skropić oliwą u uważajcie by nie przypalić.

Smacznego !
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz