poniedziałek, 18 stycznia 2016

Kokosowy pudding Chia






Dzisiaj chcę Wam przypomnieć o puddingu z nasion Chia czyli szałwii hiszpańskiej. Pisałam o nim już jakiś czas temu ale postanowiłam Wam o nim przypomnieć.
Nasiona szałwii hiszpańskiej według wszystkich dostępnych publikacji są niezmiernie zdrowe więc warto je przemycać tu i ówdzie :-) Ja dosypuję sobie te maleńkie nasionka do owsianki, do sałat a nawet do zupy. A pudding, który widzicie jest po prostu bajecznie pysznym rozwiązaniem na śniadanie albo zdrowy deser. Ja przygotowuję go z mlekiem kokosowym i krowim ale Wy możecie wykorzystać dowolne mleko - zarówno krowie jak i roślinne.

Pudding Chia

Składniki :

1 duża puszka mleczka kokosowego (400g)
* 100 ml dowolnego mleka - ja używam krowie
* 2 łyżeczki syropu z agawy 
* łyżeczka olejku waniliowego
* cukier waniliowy - ilość wg. uznania
* 4 łyżki nasion Chia

Przygotowanie :

Do miski wlewamy mleczko kokosowe oraz mleko krowie, wsypujemy Chia, cukier waniliowy, olejek waniliowy, syrop z agawy i dokładnie wszystko ze sobą mieszamy by pozbyć się grudek, typowych dla mleczka kokosowego.

Wstawiamy miskę pod przykryciem do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na noc.

Po wyjęciu z lodówki porcjujemy i dokładamy dowolne dodatki w postaci orzechów, owoców sezonowych czy konfitur. Ja w wersji ze zdjęć dodałam borówki, migdały,płatki kokosowe,  granaty i konfiturę. Wyszło pyyyysznie :-) 

Tak przygotowany pudding jako baza może stać w lodówce przez kilka dni  doskonale nadaje się na lekkie i pożywane śniadanie.

Smacznego !






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz