piątek, 10 czerwca 2016

Risotto ze szparagami, groszkiem i cytryną










Ach szparagi moje ukochane !
Czekam na nie z utęsknieniem całą zimę i zajadam się z radością jak już tylko pojawiają się na sklepowych półkach. Może kiedyś uda mi się wyhodować własne...;-) ?

Dzisiaj chciałabym przypomnieć Wam przepis na risotto z zeszłego sezonu. Jest tak doskonały, że uznałam, że warto go tu powtórzyć, póki jeszcze sezon na szparagi.


Pisałam już o właściwościach szparagów w zeszłym roku ale przypomnę Wam, że są bardzo zdrowe, pożywne i niskokaloryczne, a do tego zawierają dużo białka.


Składniki :



  • pęczek zielonych szparagów
  • ryż do risotto - ok. 370 gr
  • 250 gr tartego parmezanu
  • sok z 1/2 cytryny
  • skórka z 1 cytryny
  • 250 gr groszku mrożonego
  • pęczek szczypioru  (opcjonalnie)
  • oliwa z oliwek
  • 2 łyżki masła
  • 1l bulionu - najlepiej rosołu z kurczaka, bądź bulionu mięsnego
  • sól, pieprz




Przygotowanie :




1. W  małym garnku doprowadzamy bulion do wrzenia.




2. Myjemy szparagi i kroimy je w skośne ok 2-3cm kawałki.




3. W dużym garnku zagrzewamy oliwę. Na gorącą oliwę wrzucamy posiekany szczypior oraz ryż, mieszając cały czas, podsmażamy ryż aż się lekko zarumieni - maksymalnie do 5 minut.




4. Stopniowo dodajemy do ryżu bulion  - mieszamy cały czas dodając powoli małe porcje  i czekamy aż cały się wchłonie przed dodaniem kolejnej porcji bulionu. Ryż powinien być al dente w ciągu około 20 minut ( jeśli po dodaniu całego bulionu nadal będzie twardy, można dodać trochę wody).




5. Wraz z ostatnią dolewką bulionu tj. na około 5min przed końcem gotowania dodajemy szparagi, masło oraz parmezan i gotujemy aż szparagi będą chrupkie i al dente. Na 2 minuty przed końcem gotowania dodajemy mrożony groszek.




6. Na koniec zdejmujemy risotto z ognia i dodajemy skórkę oraz sok z cytryny, sól i pieprz do smaku.




7. Na talerzu przystrajamy płatkami parmezanu i ewentualnie odrobiną tartej skórki cytrynowej.

Smacznego !







1 komentarz:

  1. Oj na groszek to ja mam dziś chrapkę :) Aż sama coś zrobię, tym bardziej jak tu taki smakowity przepis :) p.s. u mnie dziś pasta z avocado ;) Buziaki i smacznego :D

    OdpowiedzUsuń