czwartek, 11 grudnia 2014

Masło żurawinowe

masło żurawinowe

Masło żurawinowe to coś, co nie przyszłoby mi nigdy do głowy. Inne masła, robione na słono, jak najbardziej zdarzało mi się jadać i przygotowywać…ale masło na słodko ?!

I tak na to masło trafiłam gdzieś w sieci i postanowiłam je przygotować. Jakaż to była doskonała decyzja !!! Po przygotowaniu tego masła sama do siebie mruczałam z zachwytu i nie mogłam przestać go jeść. Co chwilę zaglądałam do spiżarni zastanawiając się z czym by je jeszcze można było zjeść :-)
Tuż po przygotowaniu masełka (oczywiście późną godziną wieczorną ;-) postanowiłam podzielić się zachwytem z przyjaciółką…I tak opowiadam, że pyszne..że byłoby wspaniałe z drożdżowym ciastem czy bułeczkami maślanymi, a ona na to : to zrób szybko bułeczki maślane, masz przecież Thermomix :-) A ja…jak to ja, myślę sobie : co? ja nie zrobię ?! Szczególnie, że następnego dnia zaplanowane było rodzinne śniadanie u rodziców, więc bułeczki się wyjątkowo przydadzą :-) I tak po nocy piekłam jeszcze bułeczki maślane do masła. To trochę tak, jakby kupić sobie buty…a do nich szukać sukienki, bo po co komu same buty ? ;-) My kobiety znamy te rozterki nieprawdaż ;-) ?

Masełko oczywiście trzeba było porządnie sfotografować więc prędko przed śniadaniem na mrozie -9 C sterczałam i pstrykałam moją ukochaną żurawinę. Wyszło podobno całkiem smacznie ;-)

Zrobienie tego masła to pestka…a właściwie bułka z masłem ;-) Zobaczcie sami !

Składniki ( spora porcja z 0,5 kg masła)  :

  • 0,5 kg miękkiego masła
  • 1/2 szklanki świeżej drobno krojonej żurawiny
  • 1/2 szklanki miodu
  • tarta skórka z 1 pomarańczy

Przygotowanie :

Przygotowanie masełka jest banalnie proste, wystarczy połączyć ze sobą wszystkie składniki w proporcjach sugerowanych albo takich, jakie Wam będą odpowiadać.
Ważne jest by żurawina była bardzo drobno pokrojona, ja więc swoją wrzucam na moment do miksera.

Taki smakołyk, w ładnym naczyniu świetnie nadaje się na kulinarny upominek , jak idziecie w gości. 
I pamiętajcie, by masło przechowywać w lodówce !

Smacznego !


masło żurawinowe

żurawina


żurawina

żurawina



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz