wtorek, 2 grudnia 2014

Eko łańcuch na choinkę




Wspominałam już przy okazji projektu z morskich patyczków, że jestem zbieraczem :-) Uwielbiam wręcz chwile, w których mogę zrobić COŚ z niczego i nadać zwykłym przedmiotom, często niepotrzebnym, niezwykłego charakteru. Bywa tak, że nie pozwalam znajomym wyrzucić jakiejś fikuśnej butelki bo widzę w niej drugie życie ;-) Ostatnio nawet mamę zaraziłam moimi wizjami, bo będąc w sklepie ogrodniczym wypatrzyła krążki i rolki z bardzo twardej i grubej tektury, które miały trafić do kosza i poprosiła sprzedawcę czy może je sobie wziąć dla kreatywnej córki ;-) 
W ciągu ostatnich kilku tygodni cała moja rodzina zbierała dla mnie tekturowe rolki po papierze toaletowym…bo w planach mieliśmy z moim ukochanym Małoletnim wykonanie łańcucha choinkowego dla dziadków, którym obiecaliśmy w tym roku metamorfozę choinki :-) Nie jest to może najbardziej urodziwa ozdoba ale jest ekologiczna (przy okazji jej robienia udało mi się przemycić w rozmowie trochę ekologicznych mądrości;-), jest prosta dla młodych rączek i pozwala nam rodzicom na spędzenie kilku wspaniałych kreatywnych chwil z naszymi pociechami :-) Wiem, że trudno w okresie grudniowej krzątaniny znaleźć czas, ale zapewniam Was, że warto. Warto się wyciszyć i popracować chwilę zespołowo.
My co roku przed Świętami siadamy w mojej pracowni i tworzymy wspólnie jakieś ozdoby świąteczne. Jest to miła tradycja, która pozostanie mam nadzieję w pamięci Filipa jako miłe wspomnienie z dzieciństwa.




Potrzebujecie tylko :
- kilka rolek po papierze
- farby w kolorach, które lubicie
- pędzle
- zszywacz
- nożyczki 
- ewentualne ozdoby typu piórka na druciku





Ozdoba jest intuicyjna do wykonania, zaczynacie od pomalowania rolek, które po wyschnięciu przecinacie na krążki o szerokości około 1,5 cm.
Rozcinacie co drugi krążek i łączycie je ze sobą zszywaczem. Na koniec możecie do łańcucha dołączyć piórka albo inne drobiazgi, żeby efekt był jeszcze fajniejszy.

Czyż nie fajnie jest zrobić coś z niczego ? I do tego coś przyjaznego środowisku ;-)
Powodzenia !  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz