poniedziałek, 13 lipca 2015

Kremowa zupa z pora i ciecierzycy







Dzisiaj zapraszam Was na pyszną zupę z pora i ciecierzycy. Ciekawa jestem jak wielu z Was to zwolennicy zup kremów ?
Ja osobiście za kremowymi zupami generalnie nie przepadam, gdyż lubię jak na talerzu wyróżniają mi się rozmaite smaki i każda łyżka smakuje troszkę inaczej.
Zupy kremy są dla mnie często mdłe i już po kilku łyżkach przestają mi smakować.

Zupełnie inaczej jest z tą zupą, która po pierwsze nie jest tak gęsta jak większość kremów, a po drugie ma w sobie coś do przegryzania - kuleczki cieciórki i kawałki pora.
Urzekła mnie smakiem od pierwszej łyżki, a do tego jest bardzo szybka i prosta w wykonaniu - co oznacza, że często gości na naszym stole ;-)

Składniki :

  • 2 puszki ciecierzycy po 400g - lub namoczona na noc sucha ciecierzyca ok. 500 g
  • 2-3 pory 
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 l bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz
  • parmezan


Przygotowanie :

Na dużą patelnię wlać oliwę , dodać masło i podsmażyć drobno pokrojony czosnek.
Pory dokładnie myjemy i kroimy na cienkie plasterki (ja skrajam część białą i trochę zielonej). Następnie wrzucamy pory na patelnię i smażymy na średnim ogniu aż staną się miękkie i szkliste.

  • możemy powyższe czynności robić już w garnku do zupy, by nie brudzić dwóch naczyń

Odlewamy ciecierzycę w puszkach i dodajemy ją do pora i czosnku, po czym zalewamy warzywa bulionem. Wszystko od czasu do czasu mieszamy i czekamy aż zawrze.
Od zagotowania gotujemy jeszcze przez około 15 minut, doprawiając na koniec zupę solą i pieprzem według uznania.

Połowę zupy odlewamy i miksujemy na gładką jednolitą konsystencję, po czym ponownie mieszamy z niezmieloną częścią.

Na koniec dodajemy 3-4 łyżki tartego parmezanu i mieszamy.

Podajemy zupę z odrobiną świeżo tartego parmezanu i kroplą dobrej oliwy.


Smacznego ! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz