czwartek, 10 marca 2016

Sałatka z czerwonych pomarańczy i czerwonej cebuli z pistacjami









Dzisiaj jedna z ostatnich  inspiracji z Sycylii - sałatka z czerwonych pomarańczy z czerwoną cebulą i pistacjami.
Smak tych sztandarowych dla Sycylii cytrusów prosto z drzewa jest fenomenalny, a ilość potraw, do których je dodają Sycylijczycy jest zadziwiająca. Podczas każdego posiłku na naszym stole znajdowała się jakaś pomarańczowa potrawa.
Gospodyni - Pani Sylvia codziennie czarowała coś, co zdumiewało swoją prostotą                 i oryginalnością zarazem.
To właśnie tam jadłam pierwszy raz pomarańcze w połączeniu z cebulą i muszę      przyznać, że totalnie uwiodło mnie to połączenie, choć do tej pory surową cebulę jadałam rzadko. Namawiam Was bardzo gorąco do zestawienia ze sobą tych smaków                        i jednocześnie zapewniam, że będziecie mile zaskoczeni !

Potrzebujemy :

  • czerwone pomarańcze (jak nie macie to kupcie słodkie pomarańczowe)
  • czerwona cebula
  • oliwa z oliwek
  • sok wyciśnięty z pomarańczy
  • pistacje

Przygotowanie :

Cebulkę kroimy najpierw na połówki a potem w cieniutkie plasterki.
Pomarańcze okrajamy ze skórki i kroimy najpierw na plastry a potem na cząstki.
W naczyniu układamy pomarańcze i cebulę, skrapiamy wszystko sokiem z pomarańczy i odrobiną oliwy.
Na koniec dodajemy pistacje - ja dodałam całe oraz trochę mielonych pistacji.

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz